14 Kasım 2012

Muhlama, Mıhlama, Kuymak...


Cumartesi gecesi hazırlayıp pazar sabahı masaya buyur ettiğim havuçlu kek, peynirli poğaça ve ikinci muhlama denememle güneşli ve güzel bir güne merhaba dedik.

Annemin Trabzon gezisi ile büyükdedenin kış gelince köyden İstanbul'a gelişi mutfağımıza bereket getirdi. Mısır unu ve kolot peynirini bir arada bulunca muhlama yapmak şart oldu. İnternette arayış yapma düşüncesindeyken annemin haklı serzenişi ile karşı karşıya geldim. Tereyağını azalttım, sütü çoğalttım, peyniri bol tuttum ve midemizi şenlendiren bir muhlama, mıhlama, kuymak karışımı bir tarif çıktı ortaya. Ağır değil, üstünde tereyağ yüzmüyor ama peyniri uzadıkça tadı damağınızda kalıyor. İlla ekmeği tereyağına bandıracağım diyorsanız, tereyağını bol koyun ve üstüne çıkmasını bekleyin. Kolot peyniri bulamayanlara (öğrendim ki bu tarifin özgünlüğü Kolot Peyniri'nden geliyor.) çeçil ve dil peynirini önerebilirim. Şimdiden afiyet olsun.

İÇİNDEKİLER:
2 yemek kaşığı mısır unu
2 yemek kaşığı tereyağ
1 su bardağı kolot peyniri
1,5-2 su bardağı süt

Yanmaz bir tavada mısır unu tereyağ ile kavrulur. Azar azar süt eklenir. Tıpkı beşamel sos hazırlar gibi unun sütü yavaşça yemesi sağlanır. Ocağın altı en kısık seviyede tutularak fokurdaması sağlanır. Rendelenmiş / küçük parçalara kesilmiş peynir de eklenerek tavanın kapağı kapatılır ve demlenmesi sağlanır. Bu arada tereyağını bol koyarsanız, yağ tavanın üstüne çıktımı iş tamamdır. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder