29 Mart 2012

İŞ ÜSTÜNDE

Kahramanım artık pasta, çikolata ve dondurma delisi oldu. 2 yaşına kadar çok da bunlara göz kırpmayan beyefendi, şimdi acısını çıkarıyor sanki. İşte küçük adamımın en sevdiği kakaolu pasta tarifi:

Pasta tabanı için;
10 tane kedidili (markette iki renkli olanları keşfettim, markasını hatırlayamadım ama lezzeti müthişti.)
1 kase kedidillerini ıslatmak için süt

Muhallebisi için;
500 ml. süt
3 yemek kaşığı un
1 çay bardağı şeker
2 yumurta sarısı
100 gr. bitter çikolata
1 yemek kaşığı tereyağ

18x30 dikdörtgen borcamın altına sütle ıslattığım kedidillerini yerleştiriyorum. Ardından bir tencerede çikolata ve tereyağı dışındaki malzemeyi önce karıştırıp sonra altını açarak pişiriyorum. Bu arada çikolatayı küçük parçalar haline getirip altında sıcak su kaynayan bir cezvenin üstüne cam bir kaseye koyup, erimesini sağlıyorum. Muhallebi pişmeye yakın erimiş çikolata ve tereyağını da katıp karışımın rengi koyu kahve olana kadar karıştırıyorum. Ben tercihen muhallebiyi çok katılaştırmıyorum çünkü zaten durdukça yoğunlaşıyor.
Daha hazırlama aşamasında evi saran çikolata kokusu ile kahramanım mutfağa düşüyor ve her zamanki meraklı ama ne yaptığımı da bilen ve gülen bakışlarıyla "Sen ne yapıyorsun anne?" sözüyle cevabını bildiği soruyu soruyor.

2 yorum:

  1. bu sitede o müthiş tiramisunun tarifi eksik sanki.... :)

    o parmaklar daha lezzetli duruyorlar bence... :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, o parmakların girdiği her yer tatlanıyor zaten :)))

    YanıtlaSil