12 Ekim 2008

ANNEMİN KÖFTELERİ

Yıllar önce okul çıkışlarında yada bir nedenle okula gitmediğim günlerde annem beni alır ve öğretmenlik yaptığı kendi okuluna götürürdü. onun sınıftaki duruşu, öğrencileriyle ilişkisi ve beni biraz da kıskandıran öğrencilerinin ona karşı hayranlıkla bakışları hala gözlerimin önündedir. Geçen seneye kadar akrabalara ve arkadaşlara istekle anlatılan derslerle geçiştirilen belki de o zamanlardan itibaren belleğime işlenen bir öğretmenlik durumu, üniversitede işe başlamamla tekrar gün yüzüne çıktı. Öğrencilere mimarlıkla ilgili kavramları aktarırken onlarda gördüğüm merak, annemin öğrencilerinin gözlerini hatırlatıyor ve doğru birşeyler yaptığımı anlıyorum. Şimdi nereden geldim ben buraya; eve yorgun dönüşlerim sonunda buzluğumdan annemin bu günler için hazırladığı hazır yemekleri her çıkardığımda iyi ki anneme yakın oturuyorum diyorum. Zaten uzaklaşmayı hiçbir zaman düşünememiştim. Anacığım sağ olsun; köfteleri yoğurup gönderir, ben de hazır malzemeyle yemeği yapar aferini alırım :) Çok karışık oldu ama bu köfteler nedense bana bugünlerde sıkça anımsadığım çocukluğumu hatırlattı. Belki de sebebi görülemeyecek kadar küçük bir canlının çocukluğuna rehberlik yapacağım içindir. Korkuyorum...
Köfteler için,
1/2 kg. kıyma
1 soğan
1 yumurta
Tuz,
1 çay k. karabiber
1/2 tatlı k. pul biber
3 patates
2 domates
2 sivri biber
kekik
1 yemek k. domates salçası
Hazırlanışı
Köfteler için rendelenmiş soğan ile kıyma ve baharatlar karıştırılır ve köfteler hazırlanır. Tabanı zeytinyağı ile hafifçe yağlanmış bir fırın kabının altına 1 cm. kalınlığında halka kesilmiş patates dilimleri yayılır. Ardından köfteler patateslerin üstüne yerleştirilir ve herbiri yarım ay şeklinde dilimlenmiş domates dilimleriyle sonlandırılır. Aralarına isterseniz iki parçaya ayrılmış sivri biber eklenir. Domates salçası bir bardak sıcak suda eritilir ve içine kekik katılır. Sıvı malzeme köftelerin üstüne dökülür. 170 derece fırında 30 dk. folyoya sarılı, 30 dk. üstü açık bir şekilde pişirilir. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder