29 Ocak 2013

AŞURE İKRAMLARI



Aşure zamanı geçeli çok oldu ama çok severek ve özenerek hazırladığımız aşure ikramlıklarını paylaşmalıydım. Kerem'e çoğu bilgiyi sözle değil göstererek ve yaşatarak öğretmeyi tercih ettim her zaman.  Aşure ayının ilk günü annemin evindeki mevlüde denk gelince de, dostlarımız ve akrabalarımızla paylaşacağımız güzel bir ikram hazırlığına giriştik. Aşureyi hazırlamakla başladık, süsleyip dağıtmaya kadar her adımı birlikte yaptık. Küçük kapaklı reçellikler, renkli kumaş ve kurdelalar ile hazırladığım renkli aşure kartlarını kullandık. Hazırlarken hem eğlendik hem de ikramlarımızı paylaştıkça oğlumla aldığımız tebrikler bizi pek mutlu etti. 


Aşureye giren malzemeler her mutfakta damak tadına göre çeşitlilik gösteriyor. Bizim mutfaktan çıkan aşure için malzemelerimiz;

1 su bardağı önceden haşlanmış nohut 
1 su bardağı önceden haşlanmış kuru fasulye 
* bir gece önce ayrı ayrı suda beklettiğim nohutu ve kurufasulyeyi ertesi gün ayrı ayrı haşlıyorum.
1/2 kg önceden kaynatılmış aşurelik buğday
** buğdayı tencereye koyup üzerini 4 parmak geçecek kadar su ekliyorum. Tencereyi ocağa koyup bir taşım kaynatıyorum. Kapağını kapatıp sabaha kadar şişmesi için bekliyorum.
- Ana bakliyat nohut, kuru fasulye ve buğday. Bunların yanında kuruyemişler ilave ediliyor.-
1/2 kg fındık
1/2 kg çekirdeksiz kuru üzüm
1 su bardağı kuru kayısı (küçük parçalar halinde)
1 kg toz şeker
1 paket vanilya 
2 portakal kabuğu rendesi
Süslemek için; nar taneleri, kuru üzüm, dolmalık fıstık, boz fıstık, ceviz içi, fındık içi... seçenek çok :)

Bir gece önceden hazır ettiğim ve ertesi gün haşladığım nohut ve kuru fasulyeyi bekleyen buğdayıma ekliyorum. Üstünü yine 2 parmak geçecek kadar suyu olmasına dikkat ediyorum, az ise ekliyorum. Üzerine şekeri de ilave edip ateşe koyuyorum. Kaynamaya başlayınca içine fındık, kuru üzüm, kuru kayısı, portakal kabuğu rendesi ve vanilyayı da ekleyip altını kapatıyorum. Şeker ve su ayarını kendi zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Benim tarifim az şekerli orta sulu aşure sevenler için. Aşuremi küçük kaplara paylaştırdıktan sonra üstünü süsleyerek hazırladık. Soğuduktan sonra da resimdeki gibi süsleyerek sevdiklerimizle paylaştık.
Sizin de sevdiklerinizle paylaştığınız aşureler hazırlamanız dileğiyle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder