27 Nisan 2009

Yoğurtlu Beyaz Lahana ve Havuç Salatası

Yaz geliyor malum, salatalar herkesin gözdesi bu aralar. Benim taze yada az pişmiş sebzelerden beklentim ise farklı bir sebebe dayanıyor. Bebiş benim şimdi yediklerimi doğduktan sonra hiç karşı koymadan yiyeceği hayaliyle veriyorum kendimi kerevize, pırasaya, beyaz lahanaya. Bunun gibi daha çok inanışlarım var, ne kadarının hayal olduğunu birkaç ay içinde anlayacağım. Şimdilik ısrarıma devam ediyorum ve bu amaçla araştırıp çeşitli tarifleri birbirine eklediğim güzel bir beyaz lahana salatası çıktı ortaya. Buyrun efendim, siz bu yaz plajlarda giyeceğiniz mayokiniler ve bikiniler için girişin beyaz lahanaya :)
Malzemeler
1/4 orta boy beyaz lahana
4 havuç
1 kase yoğurt
3 diş sarımsak
1 kahve fincanı kalın kırılmış ceviz
1/2 demet maydanoz
Hazırlanışı
1. İnce doğranmış beyaz lahanalar, düdüklünün buhar sepetinde az suyla 5 dk.'yı geçmeyecek bir süre haşlanır.
2. Havuçlar temizlenerek rende yapılır.
3. Sarımsaklar havanda dövülerek yoğurta ilave edilir.
4. Soğuyan lahana ve havucun üzerine sarımsaklı yoğurt ve ceviz eklenir.
5. En son ince doğranmış maydanoz ilavesiyle salata bitirilir.

Not.: Amaaan kalori hesabı yapmıyorum diyorsanız bu salatanın içeriği; tuz, mayonez, zeytinyağı gibi malzemelerin eklenmesiyle zenginleştirilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder