31 Temmuz 2008

FIRINDA PEYNİRLİ KIRMIZI BİBER VE KABAK GRATEN


Kırmızı biberin tazecik ve bol olduğu bu zamanlarda soframızdan hiç eksik etmediğimiz közde biberi bu sefer içini peynir doldurarak fırında denedim. Tadı ve görüntüsü muhteşem oldu. Peynirli harcı kabak ve kırmızı biber için birlikte hazırladım; o yüzden yalnız birini yapacaksanız bu miktarın yarısını kullanın. 1 büyük kase lor peyniri, 1 avuç içi kadar beyaz peynir, 1 çorba kaşığı ince doğranmış dereotu, 1 çorba kaşığı ince doğranmış maydanoz, kuru nane, pulbiber, karabiber ve 1 çorba kaşığı zeytinyağı. İyice birbirine yedirilen peynirler, kırmızı biberlerin içine doldurduktan sonra bir fırın kabına koyup yaklaşık 20 dk. fırında pişirilir. Fırın kabının içine bir miktar su koydum ki, kurumasın. Kabaklı graten için de, soyup uzunlamasına ikiye kesilen kabakların içleri bir çay kaşığı yardımıyla çıkartılır. (Çıkan içi ben ileride mücver yaparım diye buzluğa attım) Kayık olan kabakların içleri peynirli harçla doldurup fırına verilir. Her ikisi içinde; üstleri hafif kızarmaya başlayınca küp kesilen kaşar peyniri koyulur ve eriyene kadar fırında bekletilir.

2 yorum:

  1. Kaç derecede pişecek, fanli mi yoksa ızgara modunda mi?

    YanıtlaSil
  2. Her ikisini de 170 derece fırında normal modunda pişirdim. Sevgiler...

    YanıtlaSil