27 Mayıs 2009

VİŞNE PUDİNGLİ İRMİK PASTASI

Çok aradım ama bulamadım. Bulduklarımı derledim, ekledim, çıkardım sonunda bu pasta görüntüsünde irmikli sütlü bir tatlı çıktı ortaya. Benim derdim vişne, çikolata ve irmiği birlikte yiyebilmekti ve bu sorun çözüldüğüne göre yeni bir dert edinmem lazım kendime. :)
Her derdin bu kadar köpük, her çözümün de bu kadar kolay olduğu mutfaktan başka bir yer var mı bildiğin? Belki de yemek yapmayı sevmemin altında yatan gizli gerçek budur.
Malzemeler,
İrmik tatlısı için,
1 lt süt
10 kaşık irmik
10 kaşık şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağı
Ara katlarda tembellik yapı vişneli kakaolu hazır puding kullandım, aman çok duyulmasın... Pudingi üstündeki tarife göre hazırlayabilirsiniz.
Hazırlanışı
İki ayrı tencerede beyaz ve siyah karışımlar aynı anda hazırlanmalı ki, hiçbiri topaklanmadan kaba aktarabilelim. Bu nedenle, bir tencereye irmikli tatlı için süt, irmik ve şeker ilave edilir ve orta ateşte karıştırılarak altı topaklanmayacak şekilde pişirilir. Karışım hafif toparlandığında altı kapatılır ve içine vanilya ile tereyağ ilave edilerek mikser yardımıyla pürüzsüz bir görünüm alana dek çırpılır. Aynı anda diğer tencerede pudingli karışım kıvam alacak şekilde yarım litre sütle pişirilir.
Önceden ıslattığım fırın kabının tabanıyla aynı boyutta yağlı kağıt kestim. Önce kakaolu karışımdan iki kepçe döküp üstünü kaşık yardımıyla düzelttim. Ardından irmikli karışımın yarısını, sonra tekrar kakaolu ve irmikli içleri sırasıyla kalıba aktardım. Oda ısısında soğuttuktan sonra, buzdolabında 3 saat beklettiğim tatlıyı servis tabağına ters çevirerek sundum. Böylece pasta görünümünde bir sütlü tatlı ortaya çıktı ve afiyetle yendi.
Önemli not:
*Tatlıyı alacağınız kalıbın önceden ıslatılmasıyla buzdolabında bekletilen tatlı servis zamanı kalıptan kolayca çıkacaktır.
*Ben pasta görünümünde ve yüksek olsun diye 16 cm. çapında porselen bir fırın kabı kullandım. İsterseniz daha geniş bir borcamda ters çevirmeye gerek kalmadan dilimleyerek de servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder