14 Eylül 2008

FRAMBUAZ SOSLU CHEESECAKE

Annemin hazırladığı iftar yemeğine ben de, frambuaz soslu cheesecake yaparak gittim. İlk kez denediğim bir tarif olması ve ancak iftardan sonra kıyısından köşesinden tadabilecek olmam biraz endişelendirdi beni. Ancak görüntü ve kokudan tarafımdan tam not alan pastanın tadı da bu ikisini aratmayacak güzellikteydi. Tarifi ararken gezindiğim bloglarda karşılaşılan ortak sorunu ben de yaşadım, keki fırından çıkardıktan sonra tam anlamıyla ortadan yarıldı. Neyse ki bu olasılığı düşünerek ayırdığım çırpılmış krema ve hazırladığım meyveli sos imdadıma yetişti de yarık başarıyla dolduruldu. Ev Cini'nin blogunda yayınladığı ve onun da 125 best cheesecake recipes / George Geary isimli yemek kitabından edindiği şeftalili cheesecake tarifini biraz değiştirerek hazırladığım pastanın yapımını anlatıyorum. Tarifin sonunda farklı yerlerde okuduğum cheesecake yapımında dikkat edilmesi gerekenleri listeledim, aman dikkat :)
Malzemeler
Dolgu Malzemesi;
4 paket labne peynir
1 kutu 250 mg. krema
1 bardak toz şeker (250 ml. su bardağı)
4 yumurta (oda sıcaklığında)
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 paket vanilya
Taban Malzemesi;
1 paket Yulaflı Bisküvi (ben Eti Burçak kullandım)
3 y.k. eritilmiş tereyağı
1 su b. orta irilikte çekilmiş ceviz
1 paket hazır meyveli sos karışımı (benim gibi acil yetiştirenler için)
Pastanın yapımına öncelikle taban malzemesini yaparak başlıyoruz çünkü dolgu kremasını hazırlarken bu tabanı buzlukta donmaya bırakacağız. 1 paket bisküviyi robotta çekerek inceltiyoruz. İçine orta irilikte çekilmiş ceviz içi ve erimiş tereyağını da ekleyerek yoğuruyoruz. Pastayı pişirirken kelepçeli kek kalıbı kullanmak gerekiyor. Tabanını yağladığımız kalıba bisküvili harcı parmaklarımızla sıkıştırarak yerleştiriyoruz. Bu aşamada ben bir dahaki yapışımda tabana yağlı kağıt sermeyi planlıyorum. Dolgu kremasını hazırlarken tabanı buzlukta bekletiyoruz.
Pastanın iç harcının hazırlanmasına kremayı çırparak başlıyoruz. Yoğunlaşmış bir krema haline geldiğinde 1 bardak kadarını ayırıp geri kalanı süs için buzdolabına kaldırıyoruz. Elimizdeki bir bardak kremanın içine şekeri de ilave ederek orta hızda çırpmaya devam ediyoruz. Oda sıcaklığındaki yumurtaları kremalı karışıma teker teker ilave ederek çırpmaya devam ediyoruz. En son un ve vanilyayı da ekleyip karıştırıyoruz.
Buzluktan çıkardığımız kalıba iç harcı döküyoruz. İsteğe bağlı olarak harcın yarısını döküp araya sevdiğiniz meyvelerden ince dilimler de ekleyebilirsiniz. harcın üstünü düzelttikten sonra bir kaç kez tabanı tezgaha vurmakta fayda var. Böylece harcın içindeki hava kabarcıkları yüzeye çıkıyor ve pasta fırında pişerken üstünde boşluklar oluşmuyor.
Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında ilk 15 dk. kapağı açık, sonra ısıyı 150 dereceye düşürerek 55-60 dk. üstü hafif kızarana dek pastamızı pişiriyoruz.
Fırından çıkardığımız keki ılınması için tel ızgara üstünde bekletiyoruz. Soğuduktan sonra üstünü streç filmle kapatıp buzdolabında en az 4 saat, en iyisi bir gece bekletiyoruz. Servis yapmadan en az 2 saat önce üstünü süslemek için ayırdığımız kremayı bir spatula yardımıyla kekin üstüne yayıyoruz. Bunun üstüne de, hazırladığımız frambuaz yada herhangi bir meyveli sosu dökerek, soğuması için tekrar buzdolabında beklettikten sonra kekimizi afiyetle yiyoruz.
Önemli Notlar;
- Dolgu malzemesinin hepsi oda sıcaklığında olmalı,
- Kelepçeli kalıbın alt ve yan yüzeylerinde yağlı kağıt kullanırsanız pastayı kalıptan çıkarırken rahat edersiniz.
- Pastanın fırında piştiğini anlamak için kalıbı hafif salladığınızda kekin göbeği de biraz sallanmalı, sonradan o yumuşaklık gidiyor ama çok pişirirseniz beklenen kıvamda olmuyor.
- Eğer fırınınızda turbo özellik varsa kullanmayın, bırakın yavaş ama emin adımlarla pişsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder