25 Şubat 2009

Güveçte Kemikli Et

Kuzu incikle yapılabilecek hazırlaması çok kolay ve lezzeti garanti tariflerden biri. Zaten güvece yanındaki domates, soğan, biber ve baharatlarla ne koyarsanız sonuç memnuniyet verici oluyor.
Malzemeler;
500 gr. kuzu incik
1 kase arpacık soğan
3 domates
3 patates
3 sivri biber
Bir tutam maydanoz
Biberiye, karabiber, kekik
Tereyağ
1 ç. bardağı sıcak su
Hazırlanışı;
1. Arpacık soğanlar önceden bir kaşık zeytinyağı ile ıslatılan güveç kabının en altına alınır. Üstüne et ilave edilir. Daha sonra istediğiniz sebzeleri dizebilirsiniz. Ben patates, biber ve domates koydum. Biberiye, karabiber ve kekik ile tatlandırdığım etli karışımın en üstüne bir parça maydanoz ve küp küp kestiğim tereyağını ilave ettim. Aslında sebzeler suyunu verdiği için ayrıca su eklemeye çok da ihtiyaç olmuyor ama biz bu yemeği ailece sulu tercih ettiğimiz için ben yaklaşık 1 çay bardağı kaynar suyu da güvece ekliyorum. Güveç kabının üstü folyoyla örtülerek 1,5 saat 180 derece fırında et pişirilir. Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder