25 Şubat 2009

TOPKEK CENNETİ





Yukarıda gördüğünüz kendisi yuvarlak, keki yumuşak, tadı tatlı, içi katlı keklerden hangisi yağmurlu bir Pazar günü pencere kenarında elimde tuttuğum üstü tarçınla örtülmüş sıcak salepin en yakın arkadaşı olabilir. Arkadaşlık bugünler için midir? Evet öyledir ama insanın birden fazla arkadaşı olabileceği gibi salepin de birden çok kek ile yakınlık kurabileceği gerçeğini kabul etmek gerekir. Bugün bir geyik halimdir süre gidiyor, nereye kadar bilmiyorum. İşte resimde gördüğünüz topkek tarifleri:
1. Böğürtlen Soslu Tarçınlı Topkek için bknz. Elmalı ve Kuru Meyveli Kek
Aynı içeriği muffin kalıplarına dökerek denedim. Kalıpların içine önceden kağıt kalıp koydum ki, piştikten sonra kolayca kalıptan ayrılsın. Kekler hazır olduktan ve biraz ılındıktan sonra tepelerini keskin uçlu bir bıçak yardımıyla havuz olacak şekilde kestim. Ardından taneli böğürtlen reçelinden bir tatlı kaşık alıp ortadaki havuzu doldurdum. Bir sitede kesilen parçaların da kapatılarak en üste hazırlanan krem şantinin sıkıldığını görmüştüm. O da çok lezzetli görünüyordu, denemek isteyebilirsiniz.
2. Üç Kat Çikolatalı Topkek için bknz aşağıda vereceğim yeni tarif.
Tarifin asıl kaynağı http://www.verybestbaking.com/ Ben biraz ölçüleri değiştirdim üzerindeki krema kaplamayı kaldırdım. Kendiliğinden düğme görüntüsü veren sevimli bir kek oldu.

Malzemeler;
1 paket kakaolu kek karışımı
1 paket çikolatalı puding
4 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı ılık su
1,5 su bardağı damla çikolata

Hazırlanışı;

Yumurtanın sarısı ve beyazı ayrılarak her ikisi farklı kaplarda iyice karıştırılır. Sarıların üzerine yağ, şeker, su ve yoğurt eklenerek tekrar karıştırılır. Beyazlaşan ve kabaran çırpılmış aklar da sıvı karışıma tahta bir kaşık yardımıyla yedirilir. Tüm kuru malzeme elenerek sıvılara eklenir ve yine kaşık yardımıyla karıştırılır. Bu aşamada içine damla çikolata ilave edilerek önceden yağlanmış muffin kalıplarına üstünde 1 cm. boşluk bırakarak eşit miktarda dağıtılır. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25-30 dk. pişirilen kekler kalıptan çıkarmadan önce 15 dk. soğumaları için bekletilir. Sonrasında alırsınız elinize tarçınlı sıcak salepinizi oturur pencere kenarına dalarsınız düşlere :) Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder