25 Şubat 2009

Körili Et Kavurma

Bu yemeğe bulduğum ilk başlık "Soya sosunda dinlenmiş körili et kavurma" idi. Ancak sonradan etin terbiyesi için kullandığım tüm malzemeleri sıralarsam çok uzun bir başlık ortaya çıkacağı için vazgeçip sadece kavurma sırasında ortaya çıkarttığı yoğun kokusuyla yemekte ön plana çıkan köriyi baş konuk ilan edip böyle bir isim düşündüm. Şimdi gelelim hazırlık aşamasına;
Malzemeler;
  • Yarım kilo şeritler halinde kesilmiş kırmızı et (detaylı et bilgisizliği yazının içinde :))

Sos,

  • Etin dinleneceği sos için bir çay bardağı yoğurda yaklaşık yarım kahve fincanı soya sosu ve yarım çay bardağı zeytinyağı ilave edilir. Soğan çok küçük olmayan parçalara bölünerek (piyazlık), iki diş sarımsak ise bütün olarak sosa ilave edilir. Bunların yanı sıra bir tatlı kaşığı kuru biberiye ve yarım tatlı kaşığı tane karabiberin de katkısıyla hazırlanan sos uzun şeritler halinde kesilen etlerin üstüne dökülür ve iyice karıştırılır. En az 3 saat tercihen bir gün buzdolabında bekleyen etler artık sosla bütünleşmişlerdir.
Hazırlanışı;
  • Wok tavanın içine bir miktar zeytinyağı ilave edilerek yağ ısıtılır. *Bu aşamada ocağın altının kısık olması yağın yanmaması için çok gerekli çünkü ben ne zaman bu tavayı kullansam yemekler benim hızımdan çok daha çabuk pişiyorlar :) Isınan yağın içine bir yemek kaşığı köri ilave edilir. Körinin kokusunu yayması için bir dakikalık bekleme yeterli olur. Şimdi içindeki tüm malzemeyle etleri tavaya eklemenin sırası gelmiştir. Orta ateşte aralıklarla karıştırarak pişirilen etlere ben üç kere az miktarda sıcak su ilavesi yaptım çünkü tam istediğim pişmişlik dercesine ancak o zaman gelebildi. Ama sanırım benim etlerimin yumuşamamasının, kurban bayramında hayvanın neresi olduğunu bilmeden kafama göre parçalamamla ve sanki çok yağlıymış gibi dana etinde gördüğüm tüm beyazlıkları almamla oldukça yakından ilgisi var. Bir daha ki sefer işin ustasından alacağım kuzu etiyle bu tarifi denemeyi düşünüyorum. Sizin kırmızı et tercihiniz nasılsa, tarifte onu kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder