19 Ağustos 2008

HAVUÇLU ve CEVİZLİ KEK

Eşim sabahları kahvaltıda çok az yiyor. Ben ise dünyaları götürüyorum. Tabii benim hapur hupur daha çatalımdaki bitmeden gözümün tabaktaki peynirde olma hallerimle; onun bu çatalın ucunu peynire sürtme durumu hiç uyuşmuyor. Utanıyorum valla bu durumumdan. Ancak masada kek olunca beyefendi çok ilginç bir şekilde bol miktarda peynir yemeye başladı. Elbette, bu durum bende yeni kek tarifleri deneme şekline dönüştü. Aslında özgün kakaolu kek tarifinden kakaoyu çıkartıp onun yerine havuç ve ceviz ekleyerek mis gibi limon kokan bu keke ulaştım.
Malzemeler;
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
3 orta boy havuç
1 çay bardağı iri doğranmış ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın
2 su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilya

Hazırlanışı;

Yumurta ve şeker, şeker taneleri eriyene kadar çırpılır. Yağ ve süt de eklenerek sıvı malzeme iyice karıştırılır. Rendenin küçük tarafıyla havuçlar sıvı karışıma eklenir. İnce bir elekten geçirilen un, kabartma tozu ve vanilya sıvı karışıma eklenir. En son tarçın ve ceviz içi de katılarak karıştırılan kek hamuru yağlanmış kalıba dökülür ve ilk 15 dk. 200, son 10 dk. 180 derecede pişirilir. Ben kalıba dökdükten sonra üzerine dayanamayıp bir kaç tane damla çikolata koydum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder