30 Ağustos 2008

DONDURMALI İRMİK HELVASI

Cafe Fernando'da görerek denediğim dondurmalı irmik helvası, dışarıda yediğimiz benzerlerine göre daha hafif oldu. Aslında bunun sebebi, özgün tarifinde yer alan konserve haldeki şekerli süt yerine az miktarda şekeri sonradan ilave ettiğim süt ve krema galiba. İyi de oldu ama, deneyenler memnun kaldı :) Ben okuduğum tarifin yanında yaptığım değişiklikleri de yazarak veriyorum.

Malzemeler
80 gr. tereyağ+2 çorba kaşığı kanola yağı (ben ayçiçek yağı kullandım)
1+1/3 su b. irmik (250 gr.)
1/4 su b. çam fıstığı
400 gr. koyulaştırılmış şekerli süt (1 kutu krema + 1 bardak süt + 4 çorba kaşığı şeker)
1+1/4 su b. kaynar su

Hazırlanışı
Bir tavada eriyen yağa irmik ilave edilerek 15-20 dk. rengi koyulaşana kadar orta ateşte kavrulur. Ben şekerli süt bulamadığım için ayrı bir yerde süt ve kremayı birlikte kaynatıp şekeri ilave ettim. rengi değişen irmiğe süt ve kaynar su ilave edilerek 15 dk. kısık ateşte pişirilir. Arada bir kapağını açıp karıştırmak gerekiyor. çam fıstıkları da farklı bir tavada yağsız kavrulur ve servis için 1 çorba kaşığı ayrılarak geri kalan fıstıklar pişen helvaya ilave edilir. Helvanın altı kapatılır ve kapağı ile arasına kağıt bir havlu sıkıştırılarak 15 dk. demlenmesi beklenir.
Bu arada, ben irmik helvasını içine dondurma koyarak servis yaptım. Fakat o kadar hızlı erimeye başladı ki, resmini çekemeden servis etmek zorunda kaldım. Bu işin bir püf noktası olmalı, öğrenince ayrıca yazarım. Yaptığım işlem şu şekilde; Bir çorba kasesine sıcak irmiği kaşıkla ortasını çukur bırakacak şekilde döşedim. Dondurmayı da ortadaki çukura oturtup tabağa ters çevirdim. Dediğim gibi sıcak helvanın içinde dondurma hızla erimeye başladı. Dondurmayla servis edildiği için şekerin az olması daha rahat yenmesini sağladı bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder